Met onze gehuurde apparatuur heeft u geen zorgen over het onderhoud. Wij stellen hoge eisen aan onze apparatuur en leveren alleen het beste. Als huurder krijgt u dan ook een volledige service. Mocht uw apparatuur vanwege een storing of mankement niet functioneren, dan komen wij zo snel mogelijk bij u langs voor een reparatie. Hier vragen we geen reparatiekosten of voorrijkosten voor.

Voor een snelle afhandeling van een storing of mankement kunt u ook zelf een aantal handelingen verrichten. Lees hieronder hoe u veel voorkomende storingen en problemen eenvoudig kunt oplossen:

 

Probleemoplossing witgoed producten

De wasmachine centrifugeert niet meer?
Dit duidt vaak op een verstopping van het filter. Controleer/reinig het filter. Het filter zit aan de voorkant, onderaan de wasmachine. Vaak achter een klepje of achter een plastic rand. Controleer eerst of er nog water in de trommel staat, zo ja, laat de machine dan eerst afpompen. Wanneer de machine niet wil afpompen neem dan telefonisch contact met ons op. Let er ook op dat wanneer je het filter verwijdert, er altijd een beetje water uitkomt. Houd er dus altijd een bakje met een dweil of handdoek bij! Indien er voorwerpen als munten of knopen in het filter worden aangetroffen, dienen deze verwijderd te worden, om vervolgens het filter goed terug te plaatsen.

De wasmachine gaat niet aan?
Controleer of de stekker in het contact zit. Als de stekker er goed in zit, controleer dan of de waterkraan wel open staat. Controleer ook de meterkast of er geen zekering zijn gesprongen. Sluit als laatste check een ander apparaat op het stopcontact aan om te controleren of het stopcontact stroom levert.

De wasmachine heeft gelekt?
Controleer of het filter juist is geplaatst en goed is aangedraaid. Controleer ook of de waterafvoerslang niet uit de afvoerbuis is geraakt en of de afvoerbuis niet verstopt zit. Tevens controleren of de kraan en de toevoerslang niet lekken. 

De wasmachine schudt hevig tijdens het centrifugeren?
Controleer of de machine stevig en waterpas op de vloer staat. Ook kan het zijn dat de machine verkeerd of te zwaar beladen is. Schud het wasgoed los, en verwijder zo nodig een deel van het wasgoed.

Het wasgoed ruikt muf en wordt niet goed schoon? 
Mogelijk zit het filter verstopt. Hierdoor pompt de wasmachine het water na het wassen niet weg en blijft het wasgoed in het vieze sop staan. Voor het reinigen van het filter zie de eerste vraag op deze pagina. Ook kan het zijn dat de interne leidingen van de machine verontreinigd zijn met oude zeepresten. Hiervoor kun je een kookwas (90 graden) draaien. Hierdoor zal het water door de leidingen de oude zeepresten verwijderen. Reinig na afloop van de kookwas het filter. Het kan ook voorkomen dat de wasmachine tijdens het wassen de trommel niet krachtig genoeg laat ronddraaien. Neem in dit geval telefonisch contact met ons op. 

De droger gaat niet aan?
Controleer of de stekker in het stopcontact zit, en of er geen zekering is gesprongen in de meterkast. Sluit een ander apparaat aan op het stopcontact om te controleren of het stopcontact voldoende stroom levert. Controleer of het waterbakje niet vol zit (alleen condensdroger). Controleer of de deur goed gesloten is en controleer of de condensor goed geplaatst is.

Het drogen duurt (te) lang?
Controleer of de condensor niet verstopt zit. Verwijder de condensor en reinig deze door hem onder de kraan schoon te spoelen. Daarna goed uit laten lekken en vervolgens terugplaatsen. Controleer of het pluizenfilter niet verstopt zit. Deze dient na elke droogbeurt gereinigd te worden. Controleer of het waterbakje niet vol zit (alleen condensdroger) en controleer of het wasgoed niet ‘te’ nat in de droger gestopt wordt.

De afwas wordt niet goed schoon?
Controleer of het filter niet verstopt zit. Zie ook: 'De vaatwasser pompt het water niet af'. Het kan ook voorkomen dat de gaatjes van de spoelarmen dichtzitten. Dit komt omdat het filter na reiniging niet juist is teruggeplaatst waardoor er etensresten in het watercirculatiesysteem komen. Verwijder hiervoor de spoelarmen (zowel boven als onder) vaak kun je deze eenvoudig losklikken of met een draaiknop losdraaien. Spoel ze dan onder de kraan van binnenuit goed schoon. Plaats hierna de spoelarmen in de juiste volgorde weer terug. Controleer ook de belading van de vaatwasser en of de vaat voorgespoeld is voordat het in de machine ging. Controleer of er nog zout in het zoutvat zit. Wij raden aan deze 1 x per maand (bij) te vullen. Controleer ook of er niets onderuit de lade en bestekbak steekt waardoor de spoelarm geblokkeerd wordt.

De vaatwasser gaat niet aan?
Controleer of de stekker in het stopcontact zit en of er geen zekering is gesprongen in de meterkast. Sluit een ander apparaat aan op het stopcontact om te controleren of deze nog voldoende stroom levert. Controleer of de deur goed gesloten is. Tenslotte dient de waterkraan open te staan.

De vaatwasser pompt het water niet af?
Controleer of het filter niet verstopt zit. Het filter vind je op de bodem van de vaatwasser. Let goed op dat het filter na het schoonmaken weer goed teruggeplaatst wordt.

 

Storing melden:

U kunt bij een storing altijd via de telefoon of de mail contact opnemen. Vaak kunnen de eenvoudige storingen met onze telefonisch hulp snel worden opgelost. Is de storing telefonisch niet op te lossen? Dan zullen wij zo snel mogelijk een monteur inschakelen. De storing wordt dan meestal binnen 3 tot 4 werkdagen opgelost. Als er een onderdeel moet worden besteld, kan dit iets langer duren.

Is er geen reparatie mogelijk? Dan wordt de apparatuur kosteloos vervangen.